Gofry jęczmienno - orkiszowe

Jeśli twoje dziecko uwielbia gofry polecam wypróbować przepis na bazie mąki jęczmiennej z dodatkiem mąki orkiszowej. Taki zdrowy zamiennik dla tradycyjnych gofrów na bazie mąki pszennej.



Składniki:
  1. 300 g mąki jęczmiennej
  2. 150 g mąki orkiszowej
  3. 1 litr maślanki
  4. 4 łyżki ksylitolu (cukru)
  5. 4 łyżki roztopionego masła
  6. 3 jajka
  7. 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  8. 1/2 łyżeczki soli himalajskiej
Wykonanie:
  1. Wszystkie składniki wymieszaj dobrze w dużej misce, do uzyskania jednolitej masy.
  2. Odstaw na 20 - 30 minut.
  3. Piec gofry na średnim poziomie ciepła do uzyskania złotej barwy. 

Dodatek maślanki powoduje lekko kwaśny posmak gofrów. Dla zwolenników słodkich wypieków polecam dodać więcej cukru niż w przepisie.
Gofry te są trochę bardziej zbite niż tradycyjne.
Z powyższej porcji uzyskamy około 15 sztuk - w zależności od rodzaju i wielkości gofrownicy.

*przepis własny

Komentarze

  1. jak ja już dawno nie jadłam gofrów!!!:) smaka mi narobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi też narobiłaś chęci. Chcę ograniczyć mąkę pszenną, więc wypróbuje twój przepis. Wyciągam mojego starego dezala i zrobię jutro gofry. Najbardziej lubię je z dodatkiem jagód, albo truskawek, ale nie ta pora roku. Zadowolę się goframi z dżemem truskawkowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo. Ja już nie piekę gofrów na bazie mąki pszennej. Najczęściej wykorzystuję mąkę jęczmienną, jednak gdy zapraszam znajomych wtedy piekę z mąki orkiszowej - gofry są bardziej puszyste i w niczym nie ustępują tym na mące pszennej.
      W najbliższym czasie powinnam napisać kolejne wpisy na gofry, gdyż osobiście piekę je bardzo często i za każdym razem eksperymentuje z przepisem.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty