Deser truskawkowy

Skandynawskie lato to akcja organizowana przez autorkę bloga mopswkuchni. Postanowiłam się w tym celu dobrze przygotować, wszak mieszkam w Norwegii od 7 lat i zapoznałam się trochę z tutejszą kuchnią, to przepisów na typowo norweskie letnie desery jak na lekarstwo. Przejrzałam nawet kilka popularniejszych stron z przepisami kulinarnymi. To co rzuca się w oczy to "miłość" norwegów do wykorzystania owoców sezonowych - znajdziemy bardzo wiele ciekawych pomysłów na desery z truskawek, jagód, czerwonej porzeczki czy rabarbaru, ale żeby były one od razu typowo skandynawskie, hmmm nie jestem pewna.
Ja na początek chciałabym zaprezentować Wam przepis na deser truskawkowy.  Przepis pochodzi z jednego z norweskiego bloga kulinarnego - źródło podam po zakończeniu akcji.





Składniki:

  1. 500 g truskawek
  2. 1,5 dl cukru
  3. 1,5 dl wody
  4. 2 łyżeczki cukru waniliowego
  5. 1 łyżka mąki ziemniaczanej rozmieszanej w 2 łyżkach zimnej wody
Wykonanie:
  1. Umyte i obrane truskawki włóż do garnka. Dodaj wodę i cukier.
  2. Truskawki gotuj przez około 5-8 minut aż będą miękkie i zaczną się trochę rozpadać.
  3. Rozmieszaj mąkę ziemniaczaną w 2 łyżkach zimnej wody. Dodaj mieszankę do wolno gotujących się truskawek, cały czas mieszaj.
  4. Mieszając cały czas gotuj na wolnym ogniu aż truskawki zgęstnieją. 
Można podawać na ciepło jak i na zimno. Jeśli wybierzesz podać deser na zimno, posyp go cukrem - unikniesz kożucha na powierzchni deseru.
Podawać ze śmietaną.


Skandynawskie lato 2015 Skandynawskie lato 2015

Komentarze

  1. Przypomina nieco duński rødgrød med fløde, czyli czerwony kisiel ze śmietaną. Z samych truskawek musiał być pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja pomyślałam to samo o przepisie na duński rødgrød med fløde.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty