Placki z cukinii i twarogu

Pyszne, zdrowe i szybkie placki z cukinii, których przygotowanie zajmie Wam około 30 minut, może mniej. Z podanego niżej przepisu wyszło mi 12 placków, nakładanych łyżką stołową. 4 placki zjadł nasz dwulatek, a Luki marudził, że zrobiłam za mało. Zatem przepis trafia do folderu "ulubione".





Składniki na porcję dla 2 osób.:
  1. 1 cukinia
  2.  2 łyżki chudego twarogu
  3. 3 łyżki płatków owsianych
  4. 2 łyżki pełnoziarnistej mąki pszennej
  5. jajko
  6. 2 ząbki czosnku
  7. sól
  8. pieprz
  9. olej
Wykonanie:
  1. Cukinie zetrzeć na grubej tartce.
  2. Dodać twaróg, płatki owsiane, mąkę, jajko, zmiażdżone ząbki czosnku i przyprawy.
  3. Wszystko dobrze wymieszać.
  4. Na patelni rozgrzać tłuszcz i smażyć małe placuszki.
  5. Do placków doskonale pasuje sos ziołowy
*moje uwagi:
- placki najlepiej piec zaraz po starciu cukinii i wymieszaniu wszystkich składników, zanim cukinia zacznie puszczać sok. Ja chwilę odczekałam i ciasto wyszło za rzadkie, dlatego dodałam dodatkową łyżkę mąki.
- placki piekłam na 3 sposoby. W dużej ilości oleju - tak smakowały najlepiej. Na patelni, której dno zakrywał olej - smaczne oraz natłuszczonej patelni - najzdrowiej, jednak wymagały dłuższego czasu pieczenia.
- 1 porcja ma około 420 kcal. 

* przepis pochodzi z książki Gertrud Reiger "365 potraw - szybko, smacznie, zdrowo"  


  Zdrowy obiad 

Komentarze

Popularne posty